Analysera dina kunder

Jag vet, det kan vara svårt att tid åt kundanalys och liknande processer om man driver sitt eget företag. Det är lätt hänt att man har alldeles för mycket att stå i som företagsledare, speciellt om man har svårt för att delegera, men som tur är finns det mycket hjälpsamma verktyg och tjänster som man kan använda sig av. Har du någonsin undersökt ditt customer success health score, till exempel? Det kan man göra med hjälp av kontinuerlig statistik och analytiska verktyg som analyserar data inom olika kundsegment, försäljningsfaser och produktlinjer. Men det blir väldigt avancerat och svårhanterligt ganska snabbt om man ska hålla koll på all denna data och sortera den manuellt.

Istället för att man försöker sköta dessa analyser på egen hand kan man använda en smart tjänst som Planhat för att sköta det automatiskt. Det går också att skapa alarm och notiser så att man får en varning när vissa datapunkter uppnås, som en förändring i ett kundbeteende som är viktigt för verksamhetens framgång.

Planhat erbjuder olika prisnivåer för startups, mer etablerade företag och riktigt etablerade företag, så det finns en nivå för alla olika typer av företag. De erbjuder en blandning av olika processer för kundhantering, datahantering, analys, kommunikationsprocesser, försäljningsstrategier och många olika typer av perspektiv som hjälper dig att förstå dina kunder, få insikt i hur de beter sig och slutligen hur du snabbt kan utnyttja all denna information för att sälja mer till fler, på ett snabbare och smidigare sätt. Ja, allt som är grundläggande för ett företag som vill öka sin tillväxt.